V posledných týždňoch sme sa všetci z médií dozvedali takmer výlučne negatívne správy. Masmédia nám podsúvali priam katastrofické scenáre vývoja zákerného vírusu, na ktorý nie je vyvinutá účinná protilátka. Áno, ide o tragédiu. Každý vyhasnutý život je nenahraditeľnou stratou.
Paralelne sa nám zastavil spoločenský život. Zrušili nám kultúrne akcie, športy, ľuďom zakázali voľný pohyb, rekreáciu, mnohí prišli o prácu, dočasný, či trvalý príjem. Atmosféra tuhla pod bod mrazu. Novinári kopírovali tmavočiernou farbou čierne zahraničné správy a v médiách začala chýbať akákoľvek pozitívna vzpruha, nádej pre ľudí.
Tou mohli byť napríklad krátke články z PR dielní našich futbalových klubov. Nastal čas, aby sa ukázala kreativita PR manažérov, klubových špecialistov pre komunikáciu. Aby budovali a udržovali pozitívne povedomie o kluboch. Mysle ľudí je potreba zabaviť, odreagovať, či zaujať. Aj o tom je fenomén šport. Ja si predstavujem na stránke ligového klubu každý týždeň novú anketu, s možnosťou hlasovať. Súťaže o permanentku, vlajku, či šál. Ak kluby nemajú peniaze, potom určite neuškodí výzva o % z daní, prosba fanúšikov o podporu na transparentný účet. Pritom nejde o žiadnu veľkú vedu. Napríklad výzva, že eshop funguje a kúpou fanúšikovských predmetov podporíte činnosť svojho milovaného klubu.
Ako málo bolo v médiách uverejnených článkov o sociálnych aktivitách jednotlivých klubov? Tréneri a funkcionári FC Viktorie Plzeň roznášajú potrebným obedy. Čo u nás? Kde sú fotky z GPS s nabehanými kilometrami, či aspoň selfie hráčov z rotopedov alebo s činkami? Vítam ambíciu tých niekoľko klubov, ktorí aspoň skopírovali zahraničný trend a organizujú „virtuálny zápas“, pre podporu klubu a nemocníc. Zomkne to ľudí. Vážne si prajem, aby si každý hovorca klubu sám nastavil zrkadlo.
Všetci vieme, že to takmer vo všetkých športových kluboch majú aktuálne ťažké. Zdieľaním tohto článku možno prebudíme v hlavách jednotlivcov nápad pre dobrú vec.